A Little Diary: Budak 5 Tahun Islamkan Ribuan Orang

Entry About Shout Friends Follow D'Board


  • Hi ! Welcome To My Blog ! Stop Being CopyDog Here ! You Follow Me, I'll Follow You Back *promise* ^_^






owner

Contact Me

credits
06:38 | 0 Cloud(s)
Budak 5 Tahun Islamkan Ribuan Orang


Anak ajaib itu bernama Sharifuddin Khalifa. Anak yang lahir dari keluarga Katholik pada Disember 1993 itu berasal disebuah daerah di Tanzania, Afrika Timur.
Apa yang luar biasa dari anak ini? Pada usia 5 tahun, Khalifa menghafal 30 juz Al-Quran dan solat lima kali sehari. Ia mampu menghafal Al-Quran tanpa ada seorang pun yang mengajarnya. Subhanallah ..
Awalnya, kedua-dua orang tua Khalifa mengira anaknya dikuasai syaitan. Namun, jirannya yang Muslim memahami apa yang diucapkan anak ajaib itu. Akhirnya, kedua-dua orang tuanya menyedari bahawa anaknya adalah tanda kebesaran Sang Khalik. Kedua-dua orang tuanya pun memeluk Islam.

Meski berbahasa ibu Swahili, Khalifa mampu bercakap dan berpidato dalam bahasa Arab, Inggeris, Perancis, dan Itali tanpa belajar.
Pada usia empat hingga lima tahun, ia sudah berkeliling Afrika dan Eropah untuk berceramah dan mengajar. Berkat dakwaahnya, beribu-ribu orang memeluk Islam. Di Kenya, Afrika sebanyak 1,000 orang berduyun-duyun bersyahadat setelah mendengar ceramahnya.
LIHAT VIDEO DIBAWAH :




SUBHANALLAH

0 Comments:


Post a Comment