A Little Diary: Minat , Suka Dan Cinta ❤

Entry About Shout Friends Follow D'Board


  • Hi ! Welcome To My Blog ! Stop Being CopyDog Here ! You Follow Me, I'll Follow You Back *promise* ^_^






owner

Contact Me

credits
08:59 | 1 Cloud(s)
Minat , Suka Dan Cinta ❤


Hai , Assalamualaikum sayang-sayang Zana ! (>‿◠)✌ Amacam , rindu Zana tak ? Hahaha. xD *perasan* Hari ni Zana tetiba je jadi rajin. Selalunya malas je memanjang~ -_- Nak tahu tak sebab apa ? Haha, Zana jadi rajin sebab crush Zana lah Aiem sape lagi ! >.< Jeles meyh tengok dia sorang je rajin. Titew pun nak titott ! *buat muka tercomel* xD Nampak tak part kegedikan aku terserlah disitu ? Nak tembak ? Tembak ah ! >.< *goyang buntut* (─‿‿─)

Everyone ! keep quite please ! Focus to this princess, its me ! Hahaha, whateverlah. So, topic today, Apa Beza Antara Minat, Suka Dan Cinta ? *ehh, bukan sama je ke ? takde yang lain pun -.-* Ehee, sebenarnya korang je yang tak sedar banyak perbezaan disitu. Tulah, zaman sekarang kebanyakannya confiuss pasal ni. Semua tak tahu siapa sebenarnya yang korang cintakan selama ni, sebab tak dapat bezakan langsung ! Kalau di fikirkan semua orang kita suka kan kan ? Tapi takkan dengan semua orang kita nak bercintakan ? So, korang kene selidik perasaan korang kat seseorang tu tergolong dalam group mana ? antara Minat ? Suka ? atauuu Cinta ? Kena tanya hati kecil korang tu k ;) *kecil ke ?* Nak tahu bezanya ? Jom, HERE WE GOO ! ^o^
>>CINTA
- Korang memang mengharapkan dia menjadi milik korang. Segala apa yang korg buat, kalau boleh nak dia tau.. dan korang sebolehnya tak mau sakitkan hati dia.. korang akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta ditujukan kepada seseorang yang korang selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya korang akan kesunyian dan korang mencintai sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


>>SAYANG 
- Korang memerlukan dia di masa korang mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka.. selalunya korg akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah korg. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah korg )

 >>SUKA 
- Korg sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, korg rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, korg taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka d'tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada korg..kire penghibur laa..)


>>MINAT
- Apa yg ada pada dirinya yang menarik korg untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat d'tujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang korg mahukan/idamkan… )

Haaa, dah nampak belum ? Agak-agak dia tu masuk kat ketegori apa ek ? Jeng jeng jeng. Jangan tanya Zana. Tanya pada hati masing-masing ye sayang ! ;)
Tetapi korang kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang korg tak akan CINTA pada seseorang itu 

1 Comments:

Blogger ammelia yusoff said...

semua tu complicated kan ^^


Post a Comment