A Little Diary: 4 keajaiban alam yang jarang di ketahui manusia

Entry About Shout Friends Follow D'Board


  • Hi ! Welcome To My Blog ! Stop Being CopyDog Here ! You Follow Me, I'll Follow You Back *promise* ^_^






owner

Contact Me

credits
07:45 | 2 Cloud(s)
4 keajaiban alam yang jarang di ketahui manusia

Tadi rajin sikit nak jejalan kat wall kengkawan. So, macam biase aku bace perkara2 yang best jer. 
Tadi aku tertarik dengan satu catatan ni tentang ' Keajaiban Alam Yang Jarang Di Ketahui Manusia'
Sebenarnya ada 10. Tapi aku sempat post 4 jerk -.-. Tak pelah, nanti kalau rajin aku post lah bebanyak yer.
Jangan marah yer..hihi
_____________________________________________________________
1.Pamukkale (Turki) 






Terletak di Daerah Denizli di barat daya Turki, menjadi tumpuan bagi mereka yang menginginkan suasana nyaman dan tenang. Yang terpenting tempat ini adalah kawasan alam mineral dan boleh mandi spa kerana perairan batu kapur (kalsium) yang panas, muka buminya halus dan struktur organik yang kelihatan aneh.
2. Fly Geyser (Nevada)






Terletak di Nevada, AS, Fly Geyser sesuai untuk mereka yang mencari air.
3. Valley Of The Moon (Arjentina)





Valley of the Moon, juga dikenali sebagai Taman Nasional Ischigualasto, adalah tempat “di mana kita merasa memegang bulan”. Di lembah kering, dengan bentuk alam semulajadi yang terhasil dari tindakan angin yang mengambil masa yang lama untuk membentuk batuan raksasa menegak dan menakjubkan.
4. Enchanted Well- Chapada Diamantina National Park (Brazil)





Kolam cekung raksasa terletak di Taman Nasional Chapada Diamantina di Brazil. Poco Encantado, juga dikenali sebagai Enchanted Yah, mempunyai air transparan yang kelihatan dan pokok-pokok tua terutama ketika matahari hanya datang melalui celah batuan.


Dah. Tu jer yang aku dapat post. Tu pon taip tergesa-gesa. Okey aku chaw dulu. Bye!!

Labels:

2 Comments:

Blogger Sue Zanna said...

Siot jer

Blogger Sue Zanna said...

:)


Post a Comment